Teknoloji

Sosyal Medyada Yeni Dönem: Siyasi Reklamlar Yasaklandı

Facebook, Instagram ve WhatsApp gibi birçok online platformun partner şirketi olan Meta, reklam politikalarında büyük bir değişikliğe gitmeye hazırlanıyor. Firma, Avrupa’da aktif olarak kullanılan platformlarında siyasi reklamları tamamen yasaklamayı hedefliyor. Detaylar haberde.

Artık Facebook ve Instagram’da siyasi reklam yok.

Son dönemde Avrupa Birliği ile birçok kez çatışan Meta, şimdi de reklam yasalarıyla ilgili yeni bir kriz yaşıyor. Şirket, AB’de yürürlüğe girecek yeni yasalara uyma konusundaki endişeleri nedeniyle siyasi reklamları tehlikeli buluyor ve artık platformlarında barındırmak istemiyor.

Avrupa Birliği, Meta’da reklamlara karşı yeni bir yasa tasarısı peşinde.

Geçtiğimiz günlerde sosyal medya alanında birçok yeni yasa ve yasaya imza atan Avrupa Birliği, uzun süredir Facebook ve Instagram’da kapalı reklam politikalarından şikayetçiydi. Kurum, platformlarda kullanıcıların ilgi alanlarını ön plana çıkaran reklamların daha şeffaf bir şekilde yapılmasını istiyor. Ayrıca özel siyasi reklamların da kullanıcıların siyasi kararlarını etkilediğini ve bunun sosyal medyada kötü bir hedefle kullanılabileceğini düşünüyor.

Meta, siyasi reklamları AB maddelerine uygun olarak kaldıracaktır.

Financial Times’ın yayınladığı habere göre ünlü CEO Mark Zuckerberg, Avrupa Birliği’nin istediği gibi hassas reklam politikalarında daha şeffaf olmak yerine siyasi reklamları platformdan tamamen kaldıracak. Geçmişte pek çok kez gündeme gelen CEO’nun bu kararı ‘Facebook’un siyasi seçimlerdeki rolü nedir?’ sorusunu akıllara getirdi.

Siyasi reklamlar seçimlerde büyük rol oynuyor.

Facebook’ta siyasi reklamlar, 2016 ABD başkanlık seçimleri ve İngiltere’nin Avrupa Birliği üyelik referandumu sonrasında dış müdahalelerin seçim sonuçlarını etkilediği argümanlarıyla tartışma konusu oldu.

ABD seçimleri öncesinde danışmanlık şirketi Cambridge Analytica’nın elde ettiği Facebook bilgilerinin seçmenleri hedef alacak siyasi reklamlarda kullanıldığı ortaya çıkmıştı. Ancak Facebook, Brexit referandumu sırasında bu tür kampanyaların etkili olduğunu inkar ederek olayların büyümesini engelledi.

Peki bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Meta siyasi ve kullanıcıya özel reklamları kaldırmalı mı? Yorumlarda buluşalım..

haber-yenisarbademli.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu