Teknoloji

KRAFTON, 2023’ün Üçüncü Çeyreğinde 347,1 Milyon Dolarlık Satış Açıkladı

Satış ve Faaliyet Karı %42’ye yükselirken, KRAFTON üçüncü çeyrekte Güney Kore’de listelenen oyun şirketleri arasında en yüksek Faaliyet Marjına ulaştı.

KRAFTON Inc. (CEO CH Kim), 7 Kasım’da 2023 3. çeyrek ön kazançlarını açıkladı.

KRAFTON, 23. çeyrekte 450,3 milyar KRW (347,1 milyon ABD Doları) satış, 189,3 milyar KRW (145,9 milyon ABD Doları) Faaliyet Karı (OP) ve Net kârını da 211,6 milyar KRW (163,1 milyon ABD Doları) olarak bildirdi. Satışlar ve OP, önceki çeyreğe (Çeyrek) kıyasla sırasıyla %16 ve %44 arttı; Bu, bir önceki yılın aynı dönemine göre (Yıllık) sırasıyla %4 ve %31 artış anlamına geliyor. KRAFTON, 3Ç23’te 1,376 milyar KRW (1,06 milyar ABD Doları) kümülatif satış ve 603,8 milyar KRW (465,4 milyon ABD Doları) Faaliyet Karı bildirdi ve Kore’de listelenen oyun şirketleri arasında en yüksek Faaliyet Marjına ulaştı.

Satış ve OP’deki bu başarı büyük ölçüde PUBG: BATTLEGROUNDS IP’nin tüm platformlardaki tutarlı gelirine bağlanıyor. PUBG: BATTLEGROUNDS PC/Konsol’da klasik haritalar Miramar ve Erangel’i güncelledi ve yeni silah Dragunov’u tanıttı; Tüm bunlar, 2023 yılının üçüncü çeyreğinde kullanıcılara yeni oyun deneyimleri sundu. Ağustos ayından bu yana kullanıcılarla doğrudan iletişim halinde olan ve PUBG: BATTLEGROUNDS Yönetici Canlı Yayınları aracılığıyla aktif olarak geri bildirim toplayan şirket, 133,3 milyar KRW (102,7 milyon) satış gerçekleştirdi. USD) PC’de / Konsolda.

Mobil cihazlara gelince, satışlar PUBG MOBILE’ın Dragon Ball Ultimate iş birliği ve BATTLEGROUNDS MOBILE’ın yeniden lansmanı sayesinde önceki döneme göre %26, önceki yılın aynı dönemine göre ise %9 artarak 309,1 milyar KRW’ye (237,2 milyon) ulaştı. HİNDİSTAN (BGMI) hizmetleri. ABD Doları) ulaştı. Hindistan’da büyük ölçekli e-spor yarışmalarına ev sahipliği yapmak ve yerelleştirilmiş içerik sağlamak, satışların ve trafiğin önceki seviyelere dönmesine yardımcı olurken, BGMI, sürekli yeni kullanıcı akışıyla Hindistan pazarındaki en popüler oyun konumunu daha da güçlendirdi.

KRAFTON, 2023 yılının başından bu yana “Yaratıcılığı Büyütme” stratejisiyle oyun yayıncısı olarak kapasitesini geliştiriyor ve yeni fikri mülkiyet hakları edinmeye odaklanıyor ve şirket olarak kendisini daha da ileri taşımak için sağlam bir temel hazırlıyor. . KRAFTON, bu yılın üçüncü çeyreği itibarıyla toplam 13 küresel stüdyoya sermaye yatırımı yaptı ve yayın haklarını güvence altına aldı. Böylece KRAFTON’un halka arzından bu yana yatırım yaptığı global stüdyo sayısı 21’e yükseldi.

KRAFTON’un geliştirdiği yeni oyunlar da 2024 yılından itibaren oyunseverlerle buluşmaya hazırlanıyor. Bunların arasında Bluehole Studio’dan bağımsız olarak geliştirilen RPG de yer alıyor. ‘Karanlık ve Daha Karanlık Mobil‘ve gerçekçi grafiklere sahip yaşam simülasyon oyunu’ inZOI ‘ içerir. Ayrıca şirket, şu anda PUBG STUDIOS tarafından geliştirilmekte olan ve 2024 yılının ikinci yarısında piyasaya sürülmesi planlanan nişancı oyununun da lansmanını yaptı. ‘Proje Siyah BütçesiAyrıca, aralarında .

KRAFTON CFO’su Dongkeun Bae, “KRAFTON, PUBG: BATTLEGROUNDS IP’nin devam eden potansiyeline dayanarak istikrarlı bir şekilde büyüyor” dedi. “İleriye dönük olarak KRAFTON, kendi oyunlarını geliştirmeye ve ikinci taraf yayıncılığa odaklanıyor,” Ürün hattını agresif bir şekilde genişletmesi ve her yıl yeni, büyük ve merakla beklenen oyunları piyasaya sürmesiyle tanınan bir şirket olmayı hedefliyor.”

  

    

kazanç

(3Ç23)

kazanç

(2Ç23)

%chg (çeyreklik)

kazanç

(3Ç22)

% Değişim (Yıllık Bazda)

Satış

4.503

3.871

%16,3

4.337

%3,8

Faaliyet Karı

1.893

1.315

%44

1.446

%30,9

▲Tablo: KRAFTON’un konsolide bazda 3Ç23 (ön) kazançları. (para birimi: KRW100M)

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu