Ekonomi

Fransa sahte ürünlere yönelik baskıyı artırıyor

Yaklaşan Paris Olimpiyatları öncesinde Fransız yetkililer sahte ürünlere karşı çabalarını yoğunlaştırarak 3 Nisan’da Stade de France yakınlarındaki Saint-Ouen bit pazarına önemli bir baskın düzenledi.

Bu operasyon sırasında 11 mağaza kapatıldı ve polis sahte Louis Vuitton ve NYSE:NKE (Nike) ürünleri de dahil olmak üzere yaklaşık 63.000 sahte ürüne el koydu. Bu malların satışıyla bağlantılı olarak on kişi tutuklandı.

Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi, sahte markalı giysilerin 2018’den 2021’e kadar Fransa’daki şirketler için yıllık ortalama 1,7 milyar avro (1,83 milyar dolar) zarara yol açtığını bildirdi. Polisin son dönemde aldığı önlemler, Pekin, Londra ve Rio de Janeiro gibi Olimpiyatlara ev sahipliği yapan önceki şehirlerde alınan benzer önlemleri yansıtıyor.

Yine de bu artan polis faaliyetleri, yoksulluk oranlarının yüksek olduğu Seine-Saint-Denis gibi ekonomik olarak dezavantajlı bölgelerdeki kayıt dışı pazar satıcılarını hedef aldığı için eleştirilere maruz kaldı.

Konuyla ilgili bir gelişme olarak, yetkililer Şubat ayından bu yana Montmartre çevresindeki kayıt dışı pazarları aktif bir şekilde sökmekte olup, Haziran ayı başındaki kayda değer bir operasyon 70 ton ürünün imha edilmesiyle sonuçlanmıştır.

Paris 2024 organizatörleri ve Uluslararası Olimpiyat Komitesi, taklit ürünlere karşı koruma sağlamak amacıyla Fransız fikri mülkiyet koruma derneği UNIFAB ile güçlerini birleştirdi. UNIFAB CEO’su Delphine Sarfati-Sobreira, kuruluşun Oyunlar öncesindeki proaktif çabalarının altını çizdi.

Paris 2024’ün sponsorlarından biri ve dünyanın en büyük lüks holdingi olan LVMH de UNIFAB’ın bir üyesi ve fikri mülkiyet haklarını korumak için yetkililerle yakın işbirliği içinde çalışıyor.

Fransız hükümeti sahteciliğe karşı önlemlerini artırdı ve gümrükler geçen yıl 20.5 milyon sahte ürün ele geçirdi; bu rakam 2022’de 11.5 milyondu. Buna ek olarak, bu bahar 1.200 gümrük görevlisi sahte Olimpiyat ürünlerini tespit etmek üzere UNIFAB’dan eğitim aldı ve 70 görevli de online sahtecilikle mücadele ediyor.

Sahteciliğe yönelik baskılar güçlü olsa da, Paris Olimpiyatlarının yabancı müşterileri şehri ziyaret etmekten caydırabileceği ve bunun da Fransız moda evlerinin gelirlerini sahtecilikten daha fazla etkileyebileceği endişeleri dile getiriliyor.

Air France-KLM, turistlerin Paris’ten kaçınması nedeniyle bu yaz 180 milyon avroya kadar potansiyel bir kayıp öngördü. Aralarında LVMH’nin de bulunduğu lüks şirketler, müşterileri Cote d’Azur ve Milano gibi diğer destinasyonlara yönlendirmeye hazır olduklarını belirttiler.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

almusajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu